fbpx

StimuLeerkracht

Waarderend Leiderschap voor leerkrachten

 

Herken jij dit

  • Je ervaart niet altijd waardering voor het werk dat je doet.
  • Je verlangt naar rust.
  • Je zou meer jezelf willen zijn op je werk, meer van jezelf willen laten zien.
  • Je zou meer voldoening uit je werk willen halen.
  • Je voelt dat je meer kan en meer wil, maar je weet niet waar je moet beginnen.
  • Meer energie uit je werk halen, dat zou fijn zijn.
  • Je zou meer voor jezelf en je behoeften op willen komen, maar dat ervaar je als lastig.

Mocht het je geruststellen,

je bent niet de enige die deze gevoelens kent.

Werken in het onderwijs is prachtig, maar soms best pittig.

Er komt heel veel op je af en er wordt nog meer van je gevraagd.

 

Mijn missie is om leerkrachten voor te bereiden op het onderwijs van de toekomst.

Dit doe ik door jou als Waarderend Leider te zien. Je hebt al heel veel.

Je bent al heel veel. Maar je wit groeien. Als leider.

Door jezelf beter te leren kennen, leer je ook beter je kwaliteiten en je talenten zien.

Als je beter wilt weten waar jij echt blij en gelukkig van wordt,

is het voor jou tijd om als leerkracht een Waarderend Leider in het onderwijs te worden.

 

 

 

 

Ja ik schrijf me in voor StimuLeerkracht

Jij voelt dat je veel ambitie hebt. Je wilt graag doorgroeien naar nieuwe mogelijkheden.

Persoonlijke ontwikkeling

Waarderend Leiderschap voor leerkrachten

Stel dat je twijfelt of je nog wel helemaal op je plek zit binnen het onderwijs. Dat kan en dat mag. Hoe zou het voor je zijn om deze twijfels of eigenlijk je verlangen eens te gaan onderzoeken? Want volgens mij zit er altijd waarheid in een twijfel of verlangen.

Het onderwijs gaat veranderen. Je zult in de toekomst misschien meer op je intuïtie, je gevoel en je eigen gezonde verstand moeten vertrouwen, in plaats van de dingen die je op school hebt geleerd maar klakkeloos toe te passen. We hebben gemerkt dat we met elkaar veel flexibeler zijn dan we dachten. We hebben ook gemerkt dat we in staat zijn om goede en passende oplossingen te bedenken die niet ergens in de boekjes staan voorgekauwd. We hebben ook gemerkt dat als we scherp durven kijken en kritisch durven zijn, we meer inzichten opdoen. Dit alles komt ten goede aan het onderwijs. Mits we deze koers kunnen blijven varen. Het kan dus anders, het kan dus beter, het kan dus effectiever en het kan ook intuïtiever. 

Jij bent leerkracht. Je hebt een fantastische opleiding gehad en je hebt een mega sterk team om je heen. Maak daar gebruik van. Sta op en laat zien wat jij onder ‘passend’ onderwijs verstaat. Sta op en vertel je collega’s en je leerlingen jouw inzichten en ideeën. Die heb je niet voor niks. Doe er wat mee!

 

Ik daag jou uit om te gaan onderzoeken wat jouw ware verlangen is. Of dit nu in het onderwijs of daarbuiten is. Als jij dit durft en doet, heb je al een mega belangrijke stap gezet in jouw persoonlijke ontwikkeling. 

Niet iedereen loopt tegen dezelfde zaken aan.

Gelukkig maar.

Vraag jezelf eens af : “Wat maakt mij uniek?”

Om tegemoet te komen aan jouw unieke vragen en wensen krijg je hieronder de kans om alvast een sneak-preview te nemen. Welke onderwerpen kunnen tijdens StimuLeerkracht zoal aan bod komen,

Je leest het hier:

Mindset & Zelfkennis

Een positieve mindset die openstaat voor groei en ontwikkeling. We vragen het van kinderen en zien het als belangrijke voorwaarde voor leren.

Hoe goed ben jij zelf hierin?

Zelfvertrouwen & Inzicht

Momenten van inzicht afgewisseld met tips die je zelfvertrouwen vergroten.

Als jij niet op jezelf durft te vertrouwen, wie durft dat dan wel?

Z

De waarderende aanpak

In het waarderend onderzoeken ga je op zoek naar het beste. Het beste in jezelf. Je staat er versteld van hoeveel waarde jij eigenlijk in je hebt.

Wanneer was jij op je best? 

Werkdruk & stress

Administratie, groepsplannen, gesprekken en rapporten, je kunt er een heel schooljaar mee vullen. Geloof me als ik zeg dat het anders kan. Werkdruk en stress kun je verlagen door anders naar dingen te kijken en andere keuzes te maken.

Welke druk ervaar jij?

 

Tijd & planning

Effectief omgaan met je tijd is binnen het onderwijs helemaal niet zo gewoon. Ja, effectieve lestijd wel, maar effectieve werktijd niet. Er zijn genoeg manieren om je werk effectiever in te delen, zodat je tijd overhoudt.

Zou jij ook meer tijd willen besteden aan het creëren van mooi en goed onderwijs?

w

Communicatie & gesprekken

We praten de hele dag, maar communiceren we wel echt met elkaar. Aan de hand van een waarderend interview leer je om het beste in een gesprek naar boven te halen. Of het nou met je collega, ouders of je leidinggevende is.

Kijk jij uit naar je volgende waarderinggesprek?

Wie ben ik en waarom doe ik wat ik doe.

Dat zie je in de video hieronder

 

“Je kunt niet meer worden dan jezelf, je kunt wel meer jezelf worden”

Als je meedoet

Als je besluit om in het coaching programma van StimuLeerkracht te stappen, starten we met een GRATIS gesprek.

In dit gesprek komen jouw verlangens en wensen naar voren. We verkennen deze en besluiten of we er samen voor willen gaan.

Je doorloopt het programma op je eigen tempo. Waar jij genoeg hebt aan paar fijne, maar stevige, gesprekken, nieuwe doelen en inzichten voor jezelf, heeft een ander behoefte aan een intensieve coaching voor een langere tijd.

Als wij samen zien dat er resultaat geboekt is en dat jij fluitend en ontspannen aan de slag kan, volgt een afsluitende evaluatie.

 

Bonusmateriaal

– uitslag van de “Ben jij de leerkracht van de toekomst test” met daarin doelen, kwaliteiten en valkuilen specifiek op jouw profiel samengesteld

– Formats om gesprekken vorm te geven en voor te bereiden

– Een concreet actieplan voor de toekomst

– Waardevolle achtergrondinformatie over hoe je jouw opgedane kennis direct kunt implementeren en kunt delen met collega’s

Leerkracht versus ondernemer

Weet je waar voor mij de meest waardevolle lesen zaten? In de tijd dat ik van leerkracht de overstap maakte naar het ondernemerschap. Wauw, er ging een wereld voor me open. Ik sloeg letterlijk stijl achterover van alle mogelijkheden. Maar dat betekent ook, keuzes maken, overzicht bewaren, stap voor stap. 

Het mooiste inzicht deed ik op toen ik merkte dat ik mijn inzichten die ik kreeg als ondernemer ging combineren met mijn vaardigheden uit het onderwijs. 

Hoe gaaf dat ik dat nu kan delen met andere leerkrachten. Er schuilt een grote kracht in het creëren van nieuwe dingen. Het geeft energie en voldoening. 

Jij kunt nu delen in de lessen die ik heb geleerd. Inzichten die ik graag doorgeef aan jou. Ik heb al een hele reis gemaakt. Nu jij.

 

 

Durf voor jezelf te leven

Dan heb je een ander 

zoveel meer te geven

Lief leven

Wat zeggen anderen

“Elma is een fantastische sparringpartner met een groot hart voor het onderwijs.”

Wendy Jansen

Online Business Expert, Onweerstaanbaar Online

 

Laten we connecten
Say Hello!

“Ga niet alleen voor connectie, ga voor relatie”